آموزشچگونه

آموزش ایمپرس: قسمت دهم، آماده‌سازی برای ارائه

Print Friendly, PDF & Email

شما می‌توانید چندین وجه از جزوه را از سبک صفحه در عناصری که در صفحه، نمایش داده می‌شوند، فرمت کنید. شما نمی‌توانید صفحه‌های جزوه منحصربه‌فرد و هر تغییرات نمایش داده شده در همه جزوات در فایل ارائه را فرمت کنید.

انتخاب شکل خروجی مناسب برای نمایش اسلایدها

بر روی سربرگ Handout که در بالای فضای کاری Workspace قرار دارد، کلیک کرده یا از نوارمنوی اصلی به منوی View و سپس Handout Page رفته تا صفحه Handout گشوده شود.

سپس از منوی اصلی به منوی Format سپس Page را انتخاب نموده یا بر روی جزوه کلیک راست کرده و Slide و سپس Page Setup را از منوی pop-up انتخاب می‌کنیم تا کادر محاوره‌ای Page Setup باز شود.

اندازه صفحه، جهت (افقی یا عمودی)، حاشیه‌ها و دیگر گزینه‌های پرینت را تنظیم می‌کنیم.

در نهایت بر رو OK کلیک کرده تا کادر محاوره‌‌ای Print Dialog بسته شده و عملیات چاپ آغاز شود.

ارسال به رسانه، اسلایدهای ۳۵ میلی‌متری و نمایش روی صفحه

برای آماده‌سازی اسلایدها و ارسال به رسانه‌های مختلف مراحل زیر را انجام می‌دهیم:

  • نحوه نمایش اسلاید را در حالت نرمال قرار می‌دهیم.

  • از منوی Page و سپس Format کادر محاوره‌ای Page Setup را باز می‌کنیم.

  • از منوی کشویی Format اندازه دلخواه را انتخاب می‌کنیم.

شماره‌گذاری اسلاید

برای شماره‌گذاری اسلایدها مراحل زیر را دنبال می‌کنیم:

  • به منوی Format، سپس Page Number رفته و کادر محاوره‌ای Header and Footer را باز می‌کنیم.
  • در سربرگ Slides، گزینه Slide Number را انتخاب می‌کنیم.

  • در صورت انتخاب گزینه Do not show on the first slide اولین اسلاید، شماره‌گذاری نخواهد شد.

برای درج شماره کل اسلایدها از منوی Insert و گزینه Fields و سپس Page Count، فیلد شماره‌گذاری خودکار کل اسلایدها را انتخاب می‌کنیم.

ویرایش سرصفحه (Header) و پاصفحه (Footer)

برای ویرایش سرصفحه و پاصفحه، مراحل زیر را دنبال می‌کنیم:

  • به منوی Insert و سپس Header and Footer رفته تا کادر محاوره‌ای Header and Footer گشوده شود.
  • گزینه Footer را فعال می‌کنیم.
  • در کادر Footer Text، متن سرصفحه و پاصفحه را درج می‌کنیم.

یادداشت‌گذاری

یادداشت‌ها راه مناسبی را برای ایجاد یادآوری یا اضافه کردن اطلاعات اضافی به اسلایدها در یک ارائه، فراهم می‌کنند. یادداشت‌ها در طول یک ارائه نمایش داده نمی‌شوند. به هر حال زمان استفاده از نمایش دوگانه یادداشت‌ها بر روی صفحه‌نمایش به‌عنوان یک نشانه ارائه نمایش داده می‌شوند. همچنین می‌توانید از یادداشت‌ها پرینت گرفته و از آن‌ها به‌عنوان جزوه استفاده نمایید.

درج یادداشت به اسلایدها برای کمک به ارائه‌دهنده

برای درج یادداشت برای هر اسلاید، مراحل زیر را دنبال می‌کنیم:

  • اسلایدی را که می‌خواهیم یادداشتی به آن اضافه شود، انتخاب می‌کنیم.
  • بر روی سربرگ Notes که در بالای فضای کاری قرار دارد، کلیک نموده یا از نوارمنوی اصلی به منوی View و سپس Note Page می‌رویم تا نمایش Notes باز شود.
  • برای درج، تایپ یا الصاق متن یا اشیای گرافیکی مورد نیاز، در جعبه‌متن نشان داده شده کلیک می‌کنیم.
  • هنگامی که درج یادداشت‌ها به پایان رسید، به نمایش Normal بازمی‌گردیم.

منبع: «جزوه آموزشی مهارت کار با نرم‌افزار ارائه مطلب» نوشته شرکت دانش‌بنیان سافا

Related Articles

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close